Per què les beques es diuen “Georgina Barbosa”?

La Georgina Barbosa era la fillola del Dr. Jacint Barbosa, el meu marit.

S’estimaven molt, i tenien una relació molt intensa d’afecte i complicitat. La “Tutti” -com tots li dèiem familiarment – va ser al nostre costat durant tot el temps de la malaltia i fins al traspàs d’en Jacint.

Quan vaig parlar de crear la “Fundació Barbosa & Petit”, la Georgina em va donar tot el seu suport, i em va ajudar en tot el que podia, malgrat que la seva malaltia ja començava a afectar-la. Ella va suportar el seu agreujament amb una gran enteresa i dignitat. Mai tornaré a veure una persona tant valenta com ella, que es va enfrontar fins a la seva fi, i sense mai queixar-se, a un infern en vida, tot mirant de fer feliços a tots els del seu voltant.

Per tot el que va fer i ser, es impossible oblidar-la: Era accessible i amigable amb tots, li encantava escoltar i ajudar tothom, i per això i en honor seu i de les seves filles, la Beca es diu “Georgina Barbosa”. No només per a ajudar a les persones que tinguin necessitat de tractaments, sinó que periòdicament es convocaran “beques de recerca” sobre malalties cròniques, a on els becats interessats hauran de investigar sobre el tema proposat.

I sé que, des del lloc a on siguin, tant en Cinto com la Tutti, (que tant enyorem, i que segur estan junts), ens donen tota la seva energia per a tirar endavant tant les beques com la Fundació.