La primera edició de la beca promoguda per la Fundació Barbosa-Petit de Mataró es lliura el 7 d’abril i se centra en les malalties mentals

La Fundació Barbosa-Petit ha promogut la Beca Georgina Barbosa de Treballs de Fi de Grau, destinat a premiar el millor treball en l’àmbit de Ciències de la salut presentat durant el curs acadèmic 2019-2020 o 2020-2021. La Beca té com objectiu principal promoure l’interès per la recerca entorn a les temàtiques relacionades en l’àmbit de Ciències de la Salut.

La Beca vol retre homenatge i mantenir viu el record de Georgina Barbosa que va ser part important de l’ànima fundacional de la Fundació Barbosa-Petit i creadora d’un estil de fer i manera de viure la vida amb una malaltia crònica digne d’admirar.  La beca se centra en els treballs de Fi de Grau al voltant de les malalties mentals, i es dotarà amb 500 euros el Treball Final de Grau premiat. El lliurament de la Beca Georgina Barbosa es farà en un acte a Ca l’Arenas de Mataró, el dijous dia 7 d’abril a les 19h.

La Fundació Barbosa Petit, nascuda l’any 2018, se centra en l’atenció als malalts crònics i als seus familiars. Teresa Petit, vídua del doctor Jacint Barbosa, va ser l’impulsora de la Fundació, Amb vocació de servir a Mataró i el Maresme, que promou i realitza tota classe d’activitats i serveis per a les persones amb diversitat funcional, malalties cròniques o minoritàries, i persones en situació de risc d’exclusió social; i també per a les seves famílies cuidadores, a fi que obtinguin el màxim grau d’autonomia personal i d’integració social.